الجمعة، 22 مايو 2009

انا مين ممكن اكون؟؟!!


*أنا مين ممكن أكون؟؟
- أنا طير حزين بجناح مكسور حامى نفسه فى ظل شجرة لميون!
-ولا انا طير شقى طاير فى سما ملكه وبراح ، مالى الدنيا غنى !
-ولا انا طير هربان من رماح صيادين ووسطل كل ده البراح مافى مكان يدارى فيه مكشوف لكل العيون!
- ولا انا فراشة ملونة بتحوم حوالين زهور الكون كلها جمال وخفة ، بس هشة ومسكة واحد للجناح فيها اخر الحياة !

*أنا مين ممكن اكون؟؟
- انا حيوان مفترس أنياب ومخالب وذئير يفزع كل مافى الكون!
- ولا انا قرد جبان يقضى اليوم لعب وتنطيط ، موز وشجر وتقليد عمال على بطال!
-ولا انا بغبان أقلد اصوات ،، اردد كلام مش فاهم معناه ، حواليه ناس بتضحك كل مايتكلم فاكرهم مبسوطين ، لكن الاصل الضحك عليه !!
- ولا انا كلب وفى مخلص لصاحبه ، صاحبه سايبه او باعه مش فاضيله مشغول عنه ، قاعد على باب بيته مغمض عينيه وحيد مستنيه لما يرجعله بعد غياب!!

*أنا مين ممكن اكون؟؟
-أنا ممكن اكون من الفضاء جى من كوكب تانى مالوش دعوة بالكوكب اللى نزل عليه ، كل واحد فيهم غريب عن التانى!
- انا ممكن اكون فرعونة متفرعنة طالعة من على نقش حجر فرعونى فى معبد مهجور، بدور على النيل والخضرة والخير مش لاقيهم !!
-انا ممكن اكون ملكة من مليكات العصر العباسى عصر القوة والرفعة والكرامة ، خرجت من مسلسل تاريخى او من لوحة زيت لفنان مغمور!!
انا ممكن اكون ثورجية مجنونة حاربت استعمار بلدها نقشة بدمها قصيدة فى حب مصر على جدران المعتقلات!!

* أنا مين ممكن اكون؟؟
-أخت! أم ! صديقة !حبيبة! زوجة! حماة! مراة أب ههههههه!!
-فنانة ، رسامة ، رقاصة ، وزيرة البيئة !!!
-طفلة ، شابة مسترجلة ، أنثى ، امرأة ناضجة ، عجوز !!!
-انسان جدع ، انسان جبان ، انسان بيحس او معندوش دم !!

*أنا مين ممكن اكون؟؟
أنا مخلوق من تراب وليه هعود بعد رحلة طويلة شقى وعذاب ومرار،،، وسطهم بسمة ونسمة تحلى الرحلة !!

ليست هناك تعليقات: