الخميس، 2 أكتوبر 2008

حاجات كتير

مش عارفة أبدأ منين,,
فى حاجات كتير ..نفسى احكى عنها
فى حاجات كتير..وحشانى
فى حاجات كتير,,قلقانى
فى حاجات كتير كتير محيرانى
نفسى احكى عن ظلمى لناس كتير كان بينا حاجات حلوة لكن دخل بينها حاجات صغيرة غيرتها وبوظت حلواتها حاجات خلت اللى فات بقى ماضى يتلعن ايامه بدل مايتقال عليها كانت احلى الايام
نفسى احكى عن غبائى وعن الناس اللى جيت عليها عشان ناس تانية ماتستهلش
نفسى احكى عن علاقتى بربى العالية ساعات واللى بتكون بعيدة ساعات ةازاى كل مااحتاجله الاقيه ,لكن كتير ببعد....
نفسى احكى عن تمشية حلوة مع الصحاب فى وسط البلد,,ولا على شط نيل الزمالك ساعة عصارى
نفسى احكى عن اللى حب ولا طلش وعن اللى حب وطنش وعن اللى حب واتحب وفرقت بينهم الايام وعن اللى حب واتحب وعدى الريح ووصل لبر الامان وهو مشبك ايده فى ايد حبيبه
نفسى احكى اللى الحب عنده بقى اسمه عايز اريح ضميرى من ناحيتك,,,ياعزيزى الحب شىء ووجع الضمير شىء تانى
نفسى احكى عن حاجات وحشانى.......
وحشانى الضحكة الطالعة من جوة حضن القلب
وحشانى الشلة اللى غاوية تهييس وضحك وضربة الدنيا ضرب
وحشانى السهرة فى بلكونة جدى على صوت الست فى ليلة الخميس
وحشانى البسمة ساعة اللقى,,والبوسة ساعة الفراق
وحشنى صوت فيروز مع كتاب الرباعيات قصاد الدفاية فى برد ليلة شتا
وحشتنى اللمة ساعة المغربية مع صوت المدفع والشيخ رفعت وكوباية القمر الدين
وحشتنى صديقتى الوحيدة,,والبعيدة وبينى وبينها بلاد بس من غير مسافات
وحشنى صديق وحيد بعيد حضن الاهل والوطن والحبيب
وحشنى احساس كان عندى زمان غاب ومعادش بيجى يزورنى اد ماكان بيجى زمان
قلقنى حاجات كتير,,,,
قلقنى اتنين كل مناهم يجمعهم بيت ومن الدنيا مش عايزين غيره
قلقنى واحد لسة ماعرفش طريقه ولا عدوه من حبيبه
قلقنى حلم بعيد قوى عنى تحقيقه
قلقنى مستقبل جيل بحاله جى بكرة وبكرة بتاعه مش بعيد لكن ملامحة لسة مش باينالى
محيرنى سؤال,,كنت صح لما اخترت الحلم ده دون كل الاحلام؟
محيرنى انسان,,مرتاح فى البعد؟ولو مش مرتاح طب ليه مصر عليه؟ولو مرتاح طب بيحوم ليه؟
محيرنى التانى,,حس انه وصل للى هو عاوزة وبيحلم بيه؟
محيرنى قلبى وعقلى ؟هو ده الوقت اللى لازم نعيش فى؟ولا كان احسن لينا وقت تانى؟ولا لو علمتم الغيب لاخترتم الواقع؟
محيرانى نفسى,,,هو انا صحيح زى ماهما شايفين؟ولا انا زى ما انا شايفانى؟ولا انا حد تالت غير الاول والتانى؟
سؤال اخير................هو انا قلت اللى عاوزة اقوله,ولا انا ماقلتش حاجة خااااااااااااااالص؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
وسؤال لليعرفنى بس...........هو انا مجنونة!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ليست هناك تعليقات: