الاثنين، 30 ديسمبر 2019

محتاج أقبل..

مش محتاجة كلام كتير انا محتاجة أقبل..
فى التقبل كل حاجة بتتحل..
محتاجة اقبل عجزى عن انى اكون فى مكان ما احب وقت ماحب.
محتاجة اقبل انى اللى بحبه مش معايا ومش لية..
محتاجة اقبل ان دى نظرة اهلى لية ومش هتتغير 
اصلا محتاجة اقبل ان اهلينا مش هيتغيرو..
محتاجة اقبل فشلى فى انى اكون اللى اتمنيته واقبل ما انا عليه دلوقتى..
محتاجة اقبل فكرة ان فيه ناس مشيت ومش هترجع تانى مهما حصل 
متاجة اقبل ان الحياة بتمشى وماتبقفش..
محتاجة اقبل انى حاليا لوحدى وانى كنت سبب او لية ايد فى كونى لوحدى لحد دلوقتى..
محتاجة اقبل فكرة انى عنيدة وعندى خسرنى كتير..
محتاجة اعترف انى مابحبش نفسى ومهما حصل مش هحبها وان محدش هيحبها عشان انا مش بحبها..
محتاجة اقبل انى ضعيفة قدام اى حد بحبه..
محتاجة اقبل انى بقول حاجات وبعمل عكسها ساعات..
محتاجة اقبل طريقة حبى للناس اللى بحبها..
محتاجة اقبل فكرة انى مستنية حاجة مش هتيجى..
محتاجة اقبل فكرة انها مش هتيجى..
محتاجة اقبل فكرة انى اسبها واليت ايت جو..
محتاجة اقبل واقبل واقبل ...

دة كلام العقل والمنطق والطب النفسى اللى انا قررت انى اسيب نفسى ليه عشان ابقى نسخة احسن من نفسى عشان اكون مرتاحة عشان اكون مفيدة لنفسى على الاقل..

 الكلام مهم واكيد صح وانا مش معترضة.. انك تبدأ تنفذ الكلام دة مش سهل وطويل وبياخد من طاقتك وحياتك ويومك وكل حاجة حرفيا، وساعات هتلاقى نفسك مش موجود للناس اللى حواليك اللى هما مهميين ليك جدا ودنك هتسمع كلام بس عقلك مش مجمع اللى بيتقال بترود بس لسانك مش مدرك اللى بتقوله...

الخلاصة نعملها ازاى!! 

أزاى اقبل؟ اأزاى أكمل؟؟ أزاى انتو مش معانا واحنا بنصحى وننام ونكمل ونشتغل وياسلام بقى لو انتو قدامنا كل ليوم ولومش قدمنا شاميين ريحتكم..

بس اللى اقدر اقوله انه هنكمل وهنقبل وهنكون نسخة احسن ن نفسنا انتو ربنا ساعدكم عشان تبقو احسن واحنا ربنا اختبرنا عشان نكون احسن من نفسنا بنفسنا وهنوكن باختيارنا..

ليست هناك تعليقات: