الاثنين، 31 أغسطس 2009

فنجان قهوة


اعترف انى من عشاق القهوة ومع كل لحظة فى حياتى باكتشف اهميتها


بتربطنى بفنجان القهوة صداقة قوية


هو ده الصديق اللى عشت احلم بيه واتمناه طول عمرى بيريحنى وبيسعدنى وبيساعدنى


دايما بقول ان حلو انك مختلف عن الناس اللى حواليك عشان تديهم وتاخد منهم وتغنى نفسك " ماهى معرفة الناس كنوز "


بس فى لحظات كدة خاصة قوى بيبقى نفسك كدة فى صاحب يكون تؤامك فى كل حاجة عشان وينسك


وانا فنجان القهوة هو تؤم روحى


بيسمع معايا مزيكتى الخاصة قوى


بيقرا معايا كتبى العجيبة


بيقعد جنبى وانا بكتب كلامى العجيب

بيتفرج معايا على الافلام و الصور الجديدة للمصوريين الجامديين


بيسلينى فى وحدتى وبيونسنى لما اصحابى لما يكونو مشغوليين وبيناقشنى فى افكارى وبنقعد ارغى معاه فى الحاجات اللى بفكر فيها


بيصحينى ويظبطلى دماغى على الموجة اللى ترياحنى


بهرب معاه من اللدوشة اللى برا ظن بيقفللى ودانى ويخادنى لمكان تانى غير اللى انا قاعدة فيه ، اللى مش دايما بيكون مكان على هوايا


دايما بقوم من قاعدتى مع فنجانى وانا دماغى فيها افكار وحوارات كتير ودايما بيجيلى فى الوقت المناسب


فنجان القهوة هو صديق قلبى وعقلى لكن عدو كل اجهزة الجسم التانية ... ولو


فنجان القهوة عدو اصدقاءى القريبين منى جدا جداجدا ... برضه ولو مش تجريح فيهم لكن حب فيه هو :)


فنجان القهوة صديقى جزء من ثقافتى الخاصة ، جزء من شخصيتى وافكارى وقناعاتى الشخصية


صديقى اللى عمرى ماستغنى عنه


" وانا عمرى مابستغنى عن اصدقائى ابدا ابدا "


اما اقوم اضرب شوت اسبريسو فى صحة اصحابى حبابيبى :)


هناك تعليق واحد:

candy يقول...

فنجان القهوة مش صديقكك لوحدك

دا صديق كل العقول والقلوب

مش كدة ولا إيه يا فنجانى؟؟
(اصلى بشربها لوقتى)

مافيش فنان او كاتب او مفكر إلا واتكلم عن دور فنجان القهوة فى حياته