الأربعاء، 30 ديسمبر 2009

وجه القمر ..........


اخرج من قوضتى اطل من شباكى يملى نسيم الشتا النقى نسيج قلبى الباكى

ارفع عيونى لفوق لأقابل صديقى حبيبى رفيق مشاورى قمرى ال14

الاقى مدارى عنى فى خجل الحبيب لما يعاتب حبيبه ومش قادر

ليه مدارى عنى ياقمرى ورا غيمة الشتا المعتمة ؟

ليه تدارى عنمى نورك اللى بينورلى حياتى ؟

وياترى مين الاول انت اللى متدارى عنى بارادتك الحرة ولا الغيمة هى اللى واقفة بينى وبينك وانت يادوب مستنيها تمر وتعدى

وترجع تانى بنورك تنورلى ضلمة حياتى وبخيوطك الفضية تعملى عقد وخاتم ؟

اظهرلى وبان وعليك الامان والحنان

لو زعلان عاتب . لو خايف اصرخ .. هسمع واحضن زى زمان

زى ماتعودنا انا وانت ومن زمان انت معاك مشاعرى معاك احلامى انت اللى عارف مين انا هكمل معاه ومين انا ماشية وسايباه

ماتخيلتش يوم انه هيجى الدور وتلف الايام وتدور ويبقى انت اللى مفارق

ماتداراش منى ماتستخباش

مش من حقك وحدك تظهر لكل الناس وعنى انا تغيب ورا الغيوم

لكل غيمة لحظات بعدها بتفوت

لكن لحظة غيبتك بتمر دهور
وعيب عليك ده انت عشرة العمر انت اللى فاهم وانت اللى حاسس انت اللى حبيت .. يبقى ليه تفارق

صعب علية ومستحيل استحمل انك تكون مالى الكون نور وضياء وعنى انا مدارى ورا الغيوم

قمرى وحاشنى وانت هنا موجود فوق شباكى موجود نورك شايفاه وصوتك سمعاه لكن العيون مش قصاد العيون لكن لمسة الايد اااااااااااااه من العذاب اه من عذاب الحرمان ....

انا وانت مش مختلفين انا وانت كتير قريببين يمكن تزعل يمكن تغيب يمكن تبعد ويمكن ترجع قمرى ياللى ياما شلت منى راسيل للاحباب انهاردة رسالتى ليك ...

قمرى العالى فوق فى سما ملياها غيوم الشتا حجباك عنى وبتتحجج بيها وتقول غيوم ، انا هنا سمعاك شايفاك حساك وده مش هتقدر تغيرو ولو اداريت سنين وسنين مسير غيامة الشتا تغيب وتظهرلى من تانى بنورك تنور ايامى وليالية الشتوية الحزينة اسهر معاك فى نورك اقرا اجمل قصايد العشق والشجن الفراق واللقاء الحب والعتاب كله انت وفى قلب نورك ... قمرى وحشنى معاك الكلام والحكى وحشنى معاك عليا ماشوفتهاش الا معاك
وحشنى معاك الكلام الكبير التقيل العميق اللى طالع من الروح
قمرى......
انت هنا وانا شايفاك سمعاك حاساك .. ماتحاولش خداعى لانى فأساك :)

ليست هناك تعليقات: